30 Ekim 2011 Pazar

Gastronomi gezilerimizde bu seferki durağımız : Piemonte (Türüf avı)

Bugün saat 5:30'da kalkıp (bazılarımız hiç uyumadan) İtalya'nın gastronomi açısından en gelişmiş bölgelerinden biri Piemonte'ye doğru yola çıktık. Alba şehrine vardığımızda yine bizim okuldan mezun olan bir şefin açtığı, glutensiz veya şekersiz gibi ürünlerin de bulunması açısından oldukça özgün olan "Golosi di Salute" pastanesinde kahvaltı yaptık.

"Benim focacciam en lezzetli".

Kahvaltıdan sonra türüf avcısı ve köpeği "Poli" ile buluştuk ve beraber türüf bulmaya çıktık. Oldukça şanslıydık açıkcası.

Daha sonra yine Alba'da bulunan 2 Michelin yıldızlı "Ristorante Al Vigneto"da öğle yemeği yedik. Başlangıç geleneksel ve modern olmak üzere iki farklı şekilde hazırlanmış dana tartardı.

Bir sonraki tabak ise yöresel üzümlerden üretilen "Barolo" şarabıyla hazırlanan ve yine yarım şarap şişesi içinde sunulan risottoydu.

Tatlı olarak da ılık zabaione (sabayon) ve bisküvi yedik.

Son olarak Barolo kasabasına geçip bölgedeki en önemli şarap üreticilerinden biri olan "Cantina Brezza"yı ziyaret ettik ve şarap tadımı yaptık.

Eve döndüğümüzde saat gece 11 civarıydı. Biraz yorucu ama son derece eğlenceli, eğitici ve lezzetli bir gezi oldu.
Yarından itibaren üç günlük tatilimiz var ve biz Türk katılımcılar olarak bu tatili fırsat bilip hep beraber Roma'ya gidiyoruz.